دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

افزایش مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا به مراکز سرپایی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۸۷۰۰
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
افزایش مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا به مراکز سرپایی مشهد
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر آمار موارد مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز سرپایی مشهد ۱۳ درصد و موارد بستری ۹ درصد بوده، اما رو به افزایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا نهبندانی امروز، ۱۵ آذرماه، در نشست خبری با موضوع اچ‌آی‌وی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مشهد پیک اول آنفلوآنزا را در مهرماه طی کرد که بیشترین تعداد مبتلایان در مهرماه و مراجعه به مراکز درمانی زیاد بود.

وی افزود: آمار در آبان‌ماه تا هفته اول آذرماه کاهشی بود، اما از پایان هفته اول و در این هفته آمار در مراکز سرپایی، بستری و دیده‌وری افزایش داشته است. با توجه به شروع فصل سرما، فعالیت مراکز آموزشی و آلودگی هوا افرادی که واکسن کووید تزریق کردند و از زمان تزریق آن‌ها گذشته، موازین بهداشتی را رعایت کنند، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی حداقل یک متر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نهبندانی ادامه داد: اگر فردی علامت دارد باید ۳ تا ۵ روز در منزل استراحت کرده و از شرکت در کلاس درس یا محیط کار خودداری کند. اگر کسی در مدرسه علائم بیماری داشت باید به او ماسک داده و به منزل برگردد. باید در مدارس و محیط کار امکان شست‌وشوی مرتب دست‌ها فراهم و فاصله اجتماعی رعایت شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند تا حد امکان از بیرون رفتن از منزل خودداری کنند، زمان حضور خارج از منزل خود را به حداقل برسانند، برای خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، به محض برگشت به منزل دست‌ها را شست‌وشو دهند و تا حد امکان از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پیک آنفلوآنزا شروع شده، اما با این اقدامات می‌توانیم تعداد مبتلایان و مخاطرات در ابتلا و حتی مرگ را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: در حال حاضر آمار موارد مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز سرپایی مشهد ۱۳ درصد و موارد بستری ۹ درصد بوده، اما رو به افزایش است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->